Na rozdiel od mnohých iných vecí, ktoré súvisia s vedením motorového vozidla, zákony nehovoria nič o správnej obuvi. Hovoríme pritom o veľmi dôležitom faktore. Topánky, v ktorých nemáme dostatočný cit, alebo nám na nohách dostatočne nedržia, môžu spôsobiť tragédiu.

cesta
 
Šľapky v žiadnom prípade
 
Viaceré testy bezpečnosti pri jazde autom potvrdili, že šľapky za volant naozaj nepatria. Najhorším variantom sú veľmi obľúbené „žabky“. Pri ich nosení počas šoférovania dochádza k omnoho dlhšej brzdnej dráhe. Nehovoríme o tom, že auto kvôli našej obuvi začne pomalšie brzdiť. Schopnosť ovládať pedále, je však v takýchto topánkach natoľko zlá, že v prípade kolízie nedokážete zabrzdiť dostatočne rýchlo. Reakcie vodičov sa pri testoch, ukázali až horšie až o viac ako sedemdesiat percent. Vysoké podpätky sú zakázané úplne!
 
Po lyžovačke sa treba prezuť
 
Šoférovanie v lyžiarkach, alebo snowboardových topánkach, by asi väčšine z nás ani len nenapadla. Ak by ste si však pozreli policajné tlačové správy a štatistiky, boli by ste veľmi prekvapení. Niektorí vodiči v tom jednoducho nevidia problém. lyžiarky si neprezujú hlavne na krátke trate, napríklad zo svahu do hotela. V takejto obuvi však nemáte absolútny cit v nohách. Aj pri jemnom stlačení brzdy, vaše auto nebezpečne zaflekuje a naopak pri rýchlostnom pedáli môžete zrýchliť o desiatky kilometrov. Podobné je to aj s topánkami určenými na turistiku. Ich spevnená podrážka nám taktiež nedovoľuje dostatočne cítiť vlastné nohy a pedále.

nohy
 
Čo si teda obuť?
 
Topánky, ktoré používate pri šoférovaní musia byť v prvom rade dostatočne pevné. Noha vám v nich nesmie lietať. Spevnený by mal byť najmä členok, avšak nie príliš, musíme ním vedieť bez problémov hýbať do všetkých strán.  Najlepšie sú modely, ktoré sú celé uzavreté. Podrážka nesmie byť príliš hrubá, mali by sme cez ňu doslova cítiť všetky pedále. Nezabúdajte ani na pohodlie. Topánky, v ktorých jazdíte, by vám mali dokonale sedieť, aby netrpeli vaše chodidlá. Na druhej strane však musia byť topánky dostatočne tesné. Opäť kvôli lepšiemu odhadu a citu v nohách.